Johnny Cashew

Be a superhero! Onze cashews reizen gemiddeld 15.000km! minder dan de cashews uit het schap van je super en zijn beter voor boer en consument!

Stem op dit idee
Beschrijving

Wist je dat 90% van die overheerlijke gezonde cashewnootjes gemiddeld 27.000 Km afleggen voor ze bij jou thuis zijn? Wist je dat Afrika de grootste producent is van cashew noten en dat ze bijna allemaal gepeld worden in Vietnam om vervolgens hier in Nederland gebrand en verpakt te worden? Nou dat wisten wij dus ook niet! Johnny haalt z'n cashew's uit Tanzania en zorgt ervoor dat de boer een goede prijs krijgt. In Nederland gaan we beginnen met een heuse academy waar we mensen leren noten branden, waar we met de gebroken cashews (als ze gebroken zijn mogen ze niet mee voor de export want dan vinden wij (het Westen) ze niet mooi meer) bars, pasta's en andere uiterst gezonde snacks gaan maken. Onze eerste nootjes zijn al onderweg uit Tanzania en komen 6 mei aan in Nederland! We gaan ze branden, zouten en inblikken (meest duurzame vorm van verpakken) en daarna zo snel mogelijk in de markt zetten. Onze blikjes zijn niet alleen duurzaam maar ook nog supercool om op tafel te zetten! Wij denken dat dit blikje binnen de kortste keren op iedere borrelplank staat! Verder willen we horeca Nederland uit de startblokken helpen door Johnny aan te bieden in refurbished sigarettenautomaten. De winst uit de automaten is voor de ondernemer en wij krijgen de naamsbekendheid! Kortom, super heerlijke noten, duurzaam met een eerlijke prijs voor jou en de boer een voedselverwerkende industrie in Nederland erbij en heel wat food-miles bespaart!

Hoe wordt het geld ingezet?

We gaan het budget besteden aan design/ story (hoe breng je het verhaal goed over) en micro campagnes op de socials. Daarmee weten we straks waar we ons moeten focussen om zoveel mogelijk onze doelgroep te bereiken. Verder is er een geld nodig om goed in kaart te brengen hoe het zit met de wet en regelgeving omtrent voedsel verpakken, verwerken etc in Nederland.

Wat is er nog nodig om het idee uit te voeren?

Kennis! Van social en impact ondernemen. Wij geloven dat de crisis mensen bewuster heeft gemaakt en dus meer na zullen denken over waar komt iets vandaan wat is het verhaal en hoe kan ik positief bijdragen. Kennis om dit verhaal goed naar buiten te krijgen bij de juiste doelgroep is exact wat we nog missen en dus heel goed kunnen gebruiken.